Перейти к содержимому

Киа Форум клуб©


Фотография
Киа К7 1 VG

(VG) Шрус (привод)



  • Вы не можете создать новую тему
  • Авторизуйтесь для ответа в теме
Сообщений в теме: 2

#1 getAway

getAway

    На личные сообщения не отвечаю

  • Живая легенда
  • 3839 сообщений
    Доп. инфо + Доп. инфо -
Гараж Личный гараж

Отправлено 07 November 2012 - 14:55

Kia Cadenza VG (2010+) - замена шруса

Replacement 1. Loosen the wheel nuts slightly. Raise the vehicle, and make sure it is securely supported. 2. Remove the front wheel and tire(A) from front hub. Tightening torque: 88.2 ~ 107.8N.m (9.0 ~ 11.0kgf.m, 65.0 ~ 79.5lb-ft) Прикрепленный файл  Kia Cadenza VG 2010 - замена шруса (1).jpg   30К   5 Количество загрузок: Be careful not to damage to the hub bolts when removing the front wheel and tire (A). 3. Remove the brake caliper mounting bolts , and then place the brake caliper assembly (B) with wire. Tightening torque: 78.4 ~ 98.0N.m (8.0 ~ 10.0kgf.m, 57.8 ~ 72.3lb-ft) Прикрепленный файл  Kia Cadenza VG 2010 - замена шруса (2).jpg   37.97К   6 Количество загрузок: 4. Remove the tie rod end ball joint(A) from the knuckle. (1) Remove the split pin(B). (2) Remove the castle nut©. Tightening torque: 34.3 ~ 44.1N.m (3.5 ~ 4.5kgf.m, 25.3 ~ 32.5lb-ft) Прикрепленный файл  Kia Cadenza VG 2010 - замена шруса (3).jpg   31.7К   8 Количество загрузок: 5. Loosen the mount bolt and then remove the wheel speed sensor(B) from knuckle(A). Tightening torque: 6.8 ~ 10.7N.m (0.7 ~ 1.1kgf.m, 5.0 ~ 7.9lb-ft) Прикрепленный файл  Kia Cadenza VG 2010 - замена шруса (4).jpg   31.52К   8 Количество загрузок: 6. Remove driveshaft coking nut(A) from the front hub under applying the break. Tightening torque: 196.1 ~ 254.9N.m (20.0 ~ 26.0kgf.m, 144.6 ~ 188.0lb-ft) Прикрепленный файл  Kia Cadenza VG 2010 - замена шруса (5).jpg   27.39К   7 Количество загрузок:


Центр кузовного ремонта в Москве: kuzovnoi.center

Все, кто хочет получить скидку на ремонт - пишут в личку KRIONIKe


#2 getAway Re: (VG) Шрус (привод)

getAway

    На личные сообщения не отвечаю

  • Живая легенда
  • 3839 сообщений
    Доп. инфо + Доп. инфо -
Гараж Личный гараж

Отправлено 07 November 2012 - 14:56




The rear hub lock nut should be replaced with new ones.

After installation lock nut, stake the lock nut using a chisel and hammer as shown in the illustration below.

Прикрепленный файл  Kia Cadenza VG 2010 - замена шруса (6).jpg   29.38К   8 Количество загрузок:
7.
Loosen the front brake disc mount screw and then remove the front brake disc(A).
Tightening torque:
4.9 ~ 5.8N.m (0.5 ~ 0.6kgf.m, 3.6 ~ 4.3lb-ft)

Прикрепленный файл  Kia Cadenza VG 2010 - замена шруса (7).jpg   28.99К   8 Количество загрузок:
8.
Remove the lower arm(A) from the knuckle.
Tightening torque:
98.0 ~ 117.6N.m (10.0 ~ 12.0kgf.m, 72.3 ~ 86.7lb-ft)

Прикрепленный файл  Kia Cadenza VG 2010 - замена шруса (8).jpg   37.92К   8 Количество загрузок:
9.
Disconnect the driveshaft (A) from the front hub assembly.

Прикрепленный файл  Kia Cadenza VG 2010 - замена шруса (9).jpg   36.96К   7 Количество загрузок:
10.
Remove the driveshaft cover(A).

Прикрепленный файл  Kia Cadenza VG 2010 - замена шруса (10).jpg   35.57К   8 Количество загрузок:


Центр кузовного ремонта в Москве: kuzovnoi.center

Все, кто хочет получить скидку на ремонт - пишут в личку KRIONIKe


#3 getAway Re: (VG) Шрус (привод)

getAway

    На личные сообщения не отвечаю

  • Живая легенда
  • 3839 сообщений
    Доп. инфо + Доп. инфо -
Гараж Личный гараж

Отправлено 07 November 2012 - 14:57


11.
Loosen the mounting bolts and then remove the inner shaft(A) & driveshaft assembly(B).

Прикрепленный файл  Kia Cadenza VG 2010 - замена шруса (11).jpg   38.84К   9 Количество загрузок:
12.
Disconnect the driveshaft(A) from inner shaft(B).

Прикрепленный файл  Kia Cadenza VG 2010 - замена шруса (12).jpg   26.12К   8 Количество загрузок:
13.
Install in the reverse order of removal.


Use a pry bar(A) being careful not to damage the transaxle and joint.

Do not insert the pry bar(A) too deep, as this may cause damage to the oil seal.

Do not pull the driveshaft by excessive force it may cause components inside the joint kit to dislodge resulting in a torn boot or a damaged bearing.

Plug the hole of the transaxle case with the oil seal cap to prevent contamination.

Support the driveshaft properly.

Replace the retainer ring whenever the driveshaft is removed from the transaxle case.


Центр кузовного ремонта в Москве: kuzovnoi.center

Все, кто хочет получить скидку на ремонт - пишут в личку KRIONIKe




Яндекс.Метрика Top.Mail.Ru Запрещено любое копирование материалов сайта без согласия администрации. Copyright © 2024 mykia.club