INSTALLATION
1.
Install idler pulley to water pump boss.
Insert and install idler pulley to the pin spring that is pressed and inserted in the water pump boss.
1 copy.jpg 34.1К
6 Количество загрузок:
2.
Install tensioner arm and plane washer to cylinder block.
3.
Install tensioner pulley to the tensioner arm.
4.
Install sprockets and align the timing mark.
•
When installing camshaft sprocket, fasten the sprocket tightly with holding the hexagonal part of the camshaft.
•
Before installing timing belt, if the timing marks of cam sprocket and cylinder head cover do not coincide, do not rotate the cam sprocket more than 3 teeth of sprocket in any direction. Rotating sprocket more than 3 teeth might make valve and piston touched each other.
•
In case of rotating the cam sprocket unavoidably more than 3 teeth, rotate the cam sprocket after rotating 3 teeth in the side of crank counter-clockwise on the base of timing mark.
2 copy.jpg 35.36К
5 Количество загрузок:
5.
Install the auto tensioner to the front case.
At this time auto tensioner's set pin should be assembled completely.
3 copy.jpg 45.86К
6 Количество загрузок:
#11
Отправлено 26 October 2012 - 16:34
Центр кузовного ремонта в Москве: kuzovnoi.center
Все, кто хочет получить скидку на ремонт - пишут в личку KRIONIKe
#12 Re: (MS) Ремень ГРМ
Отправлено 26 October 2012 - 16:35
6.
Align the timing marks of each sprocket and install the timing belt in this order. Crankshaft sprocket ? Idler pulley ? Intake cam sprocket (LH side) ? Water pump pulley ? Intake cam sprocket (RH side) ? Tensioner pulley.
•
In this step, No. 1 is in TDC (Compression stroke)
•
Do not insert fingers.
4 copy.jpg 22.03К
13 Количество загрузок:
7.
Pull out the set pin of the auto tensioner.
5 copy.jpg 43.38К
9 Количество загрузок:
8.
Install the engine mount bracket from the engine.
6 copy.jpg 18.17К
5 Количество загрузок:
9.
Install the engine mounting insulator.
10.
Install the upper and lower timing belt covers.
11.
Install the coolant pump pulley, idler pulley, tensioner pulley and crankshaft pulley.
12.
Using the spanner [16mm], rotate the tensioner arm clockwise (about 14°) and lnstall the belt from pulley.
13.
Install the engine cover.
7 copy.jpg 42.4К
3 Количество загрузок:
14.
Install the oil filler cap.
The method to adjust the tension of timing belt.
1.
Rotate the crankshaft in 2 turns clockwise and measure the projected load of auto tensioner in the TDC (# 1 Compression stroke) after 5 minutes.
2.
Check the projected length is 6-8 mm.
3.
Check again if the timing marks of each sprocket are in specified position.
If not within specified position, do again from procedure 6 in the method of installing Timing belt and auto tensioner.
Центр кузовного ремонта в Москве: kuzovnoi.center
Все, кто хочет получить скидку на ремонт - пишут в личку KRIONIKe
Последние обсуждения по киа маджентис 2 mg на MyKia.club
Киа Маджентис 2 MG
Тех. вопросы →
Другие модели Киа →
Киа Маджентис клуб →
Электрика и Аудио Kia Magentis →
блок BCMАвтор krionika, 14 Mar 2007 |
|
|||
Киа Маджентис 2 MG
Тех. вопросы →
Другие модели Киа →
Киа Маджентис клуб →
Двигатель и КПП Kia Magentis →
масло в МКППАвтор krionika, 29 Oct 2009 |
|
|||
Киа Маджентис 2 MG
Тех. вопросы →
Другие модели Киа →
Киа Маджентис клуб →
Двигатель и КПП Kia Magentis →
масло в АКППАвтор krionika, 03 Oct 2009 |
|
|||
Киа Маджентис 2 MG
Тех. вопросы →
Другие модели Киа →
Киа Маджентис клуб →
Ходовая, тормоза, шины, диски Kia Magentis →
ручникАвтор krionika, 11 Aug 2008 |
|
|||
Киа Маджентис 2 MG
Тех. вопросы →
Другие модели Киа →
Киа Маджентис клуб →
Электрика и Аудио Kia Magentis →
расположение блоков, реле, датчиков, модулей, коннекторов и т.дАвтор krionika, 29 Sep 2022 |
|