Перейти к содержимому

Киа Форум клуб©


Фотография
Киа Каденза

(VG) Генератор



Сообщений в теме: 2

#1 getAway

getAway

    На личные сообщения не отвечаю

  • Живая легенда
  • 3508 сообщений
    Доп. инфо + Доп. инфо -
Гараж Личный гараж

Отправлено 04 October 2012 - 16:31

Kia Cadenza VG (2010+) - снятие и установка генератора

Removal and installation [2.4L] 1. Disconnect the battery negative terminal first, then the positive terminal. Tightening torque : 7.8 ~ 9.8N.m (0.8 ~ 1.0kgf.m, 5.8 ~ 7.2lb-ft) 2. Remove the VIS actuator/valve (A) from the intake manifold. 1 copy.jpg 3. Disconnect the A/C compressor switch connector (A), the alternator connector ( B), and the cable © from alternator "B" terminal. 2 copy.jpg 4. Remove the drive belt ( B) after turning the drive belt tensioner (A) counterclockwise. 3 copy.jpg 5. Pull out the through bolt and then remove the alternator (A). Tightening torque : 49.0 ~ 63.7N.m (5.0 ~ 6.5kgf.m, 36.2 ~ 47.0lb-ft)



#2 getAway Re: (VG) Генератор

getAway

    На личные сообщения не отвечаю

  • Живая легенда
  • 3508 сообщений
    Доп. инфо + Доп. инфо -
Гараж Личный гараж

Отправлено 04 October 2012 - 16:33


4 copy.jpg
6.
Installation is the reverse order of removal.
[3.5L]
1.
Disconnect the battery negative terminal first, then the positive terminal.
Tightening torque :
7.8 ~ 9.8N.m (0.8 ~ 1.0kgf.m, 5.8 ~ 7.2lb-ft)
2.
Remove the engine cover.
3.
Disconnect the alternator connector (A) and the cable (B) from the 'B' terminal.

5 copy.jpg
4.
To release the tension, turn the drive belt tensioner counterclockwise then remove the drive belt (A).

6 copy.jpg
5.
Remove the alternator (A).
Tightening torque :
26.5 ~ 33.3 N.m (2.7 ~ 3.4 kgf.m, 19.5 ~ 24.6 lb-ft)

7 copy.jpg
6.
Installation is reverse order of removal.

Do not disassemble the Lambda 3.5L engine alternator. The alternator inner parts will not be supplied. A faulty occurs, inspect charging system first. If necessary, replace the alternator assembly.



#3 getAway Re: (VG) Генератор

getAway

    На личные сообщения не отвечаю

  • Живая легенда
  • 3508 сообщений
    Доп. инфо + Доп. инфо -
Гараж Личный гараж

Отправлено 04 October 2012 - 16:47

[2.4L]
1.
Loosen the nuts (B) and then remove the cover (A).

1 copy.jpg
2.
Loosen the mounting bolts (A) and remove the regulator assembly (B).

2 copy.jpg
3.
Using the SST (09373-27000), remove the pulley (A).

3 copy.jpg
4.
Loosen the 4 through bolts (A) and then remove the rear housing with the rectifier by loosen the clamping wires.

4 copy.jpg
5.
Disconnect the rotor (A) and the housing (B).

5 copy.jpg
6.
Reassembly is the reverse order of disassembly.


Do not disassemble the alternator.
Replace it if necessary.





Ответить



  

Последние обсуждения по киа каденза на MyKia.club

Яндекс.Метрика Top.Mail.Ru Запрещено любое копирование материалов сайта без согласия администрации. Copyright © 2022 mykia.club